Pengembaraan Hidup


Bukan Usaha Kita Sia-sia Tapi Kejayaan Lewat Tiba.. Wahai Manusia Bertahanlah

CIKGU ADILA

My photo
InsyaAllah perjalanan hidup masih lagi panjang dan pelbagai rintangan masih perlu diteruskan..ayuh semua mulakan hari dengan senyuman dan sebarkan aura positif kepada semua..

Wednesday, April 14, 2010

sudah nama kehidupan

salam buat yang membaca dan terbaca..
rasanya dh lm xmenaip kt ruangan ni..al maklum lah sibuk dgn lesson plan n abm..lesson plan pun dh lm xupload..kesian kt kwn2 yg tertunggu terutamanya uja..hehhe

pejam celik2 praktikum dh nk abih..12 days to go (hari persekolahan).. mcm2 dugaan, ilmu pengetahun n pengalaman yang aku dapat..ap yg pasti aku teringin jg ckigu "kopi" bukan ckgu "carrot" @ "telur"..inyaAllah...

kalau difikirkan dengan amat baik, sememangnya masa depan kita adalah rahsia Tuhan Yang Maha Esa..ap yg berlaku ad hikmahnya..kita xkan nmpk serta merta tapi masa akan menampakkan segala..

rasa syukur yang tidak terhingga kerana aku tercampak kedunia perguruan ini..aku bersyukur kerana setidaknya aku masih terjaga..terutamanya hati ini..

setidaknya aku berpeluang melayan telatah murid-murid, memarahi pelajar yg tdk membuat kerja rumah n menasihati mereka yg memerlukan..ini semua tanggungjawab sesama manusia..jauh disudut hati ini hanya ingin mereka menjadi manusia yang berguna..

selama ini, aku rasakan tanggungjwab aku hny pada diri sndiri..tapi ternyata aku silap..tuhan membuat kita berbeza supaya kita boleh bergantung sesama yang lain..oleh itu kepada kita perlu mendabik dada sedangkan semua ini bukan milik kita tapi milim bersama...

No comments:

Post a Comment