Pengembaraan Hidup


Bukan Usaha Kita Sia-sia Tapi Kejayaan Lewat Tiba.. Wahai Manusia Bertahanlah

CIKGU ADILA

My photo
InsyaAllah perjalanan hidup masih lagi panjang dan pelbagai rintangan masih perlu diteruskan..ayuh semua mulakan hari dengan senyuman dan sebarkan aura positif kepada semua..

Saturday, March 19, 2011

17 mac 2010 - konvokesyen @ PICC




akhirnya konvokesyen datang jua setelah 5 tahun setengah bertungkus lumus di maktab...banyak perkara dan pahit maung telah dihadapai untuk mencapai ketahap ini...pelbagai perubahan juga telah di harungi dan Alhamdulillah berkat azam, usaha, ketabahan dan doa, segulung ijzah dapat digenggam kini...

berkumpul semula dengan rakan-rakan yang ditempatkan di segenap pelosok tempat di Malaysia membuatkan saya begitu teruja... ada yang sudah kurus dan ada yang makin mengembang dan ada juga yang sudah membuat transformsi dalam fasionnya.. apa pun yang telah berlaku hanya hati-hati kami sahaja yang mengetahuinya..

melihat mata-mata rakan-rakan semua membuatkan saya rindu akan zaman belajar..membuat tugasan bersama, bersukan bersama, BIG bersama, jaga anak orang asli bersama, kena maki bersama, menangis bersama...semuanya bersama..saya kuat kerana ada anda semua wahai teman-teman..

semalam kita berpisah lagi dan saya berharap ukhuwah kita tidak berakhir di sini..mungkin bentuk muka bumi memisahkan kita namun di hati tidak..pasti saya rindukan kenangan lalu yang sentiasa segar di kotak kenangan ini..hanya maut dapat merenngut semua ini..

untuk rakan-rakan semua yang telah banyak berkongsi suka duka, pahit maung, asam garam kehidupan remaja dalam mengenal erti hidup, jutaan terima kasih saya ucapkan dan kita memang di takdirkan untuk bertemu dan mencipta sejarah dalam hidup masing-masing...

seandainya kita semua ditakdirkan tidak berjumpa lagi, sepotong doa saya titipkan untuk kalian semua agar sentiasa di bawah lembayung rahmatNya..perjalanan hidup masih jauh.. teruskan dengan hati yang tabah.. sebarkan ilmu-ilmu yang terbaik untuk anak bangsa dan demi agama tercinta...

kejayaan masa depan menuntut seribu pengorbanan...ayuh guru-guru permulaan kita berjuang.. =) love u all


No comments:

Post a Comment