Pengembaraan Hidup


Bukan Usaha Kita Sia-sia Tapi Kejayaan Lewat Tiba.. Wahai Manusia Bertahanlah

CIKGU ADILA

My photo
InsyaAllah perjalanan hidup masih lagi panjang dan pelbagai rintangan masih perlu diteruskan..ayuh semua mulakan hari dengan senyuman dan sebarkan aura positif kepada semua..

Monday, May 31, 2010

cuti-cuti Malaysia - Titi Hayun Yan Kedah







"hangpa mai Pendang ni nk p mana? bleh mak cik bawakkan.."
tanya mak Jauriah ramah xsperti anaknya..hehhe
"kami teringin nk p titi hayun..org ckp best makcik...jauh x dari sini..?"
balas shaya sedikit berhemat
"tak jauh..tapi kalau pak cik bawk kete 1 jam..org len bawk 30 minit je kot. kalau nk p nnt makcik cakap kt pakcik"
balas makcik yang xjemu melayan kerenah kami dari dulu..

setelah berbincang dengan begitu teliti, kami memulakan perjalanan dengan 3 buah kereta yang dipandu oleh pakcik, abg ipar jauriah n shaya yg memandu abg NAL 1998 yg segak itu..

perjalan mengambil masa lebih kurg 45 mnit dr pendang..pemandangan sebelum smpai ke sana sgt cntik dgn panorana swh padi saujana mata memandang...rasa nk brenti keta nk ambil gambo je..tp nnt kene tggl dh le xtau jln hehhehe...

ternyata kawasan air terjun ini sgt meriah dengan org ramai yang berkelah dan muda mudi yang perpacaran..maka kami pun memulakan misi kami iaitu bergambar..gambar sakan..

nama saja ke tempat air terjun tapi xmandi pun sbb air cetek n kebetulan xbwk baju lebih..klu bwk pun shaya akan p k seribu kali kot hehhehe tapi kami sempat juga memanjat tangga yg diberi nama tangga kenari dan merentasi jambatan gantung @ titi hayun sempena tempat inin diberi nama..

pas penat sengih, peace sana peace sini maka kami mengucapkan selamat tinggal kepada jauriah sekeluarga dan pulang ke guar perahu....kami sampai di guar perahu pada pukul 7.30 malam....selamattttt





No comments:

Post a Comment